Hjelp - Identitetsbekreftelse

Identitetsbekreftelse

Hvorfor blir medlemmer bedt om å gjøre ID-verifisering?

Vi vil at du skal være trygg på at folk på Babysits er den de sier de er. Ved å verifisere identiteten til medlemmene våre kan vi skape et sikrere miljø, forhindre uredelige aktiviteter og beskytte mot identitetstyveri.

Av tillits- og sikkerhetsgrunner kan medlemmer bli bedt om å bekrefte ID-en sin før de kan kontakte andre medlemmer.

Et gyldig utstedt ID-dokument med bilde, for eksempel pass, identitetskort eller førerkort, er nødvendig for ID-verifisering.

Hvis du ikke har et gyldig utstedt ID-dokument med bilde, vil du ikke kunne fullføre ID-bekreftelsen. Du bør prøve igjen når du har fått en offisiell form for bildeidentifikasjon.

Hva betyr det når noen har bekreftet ID-en sin?

Medlemmer tar bilder av fysiske ID-dokumenter med skrivebords- eller mobiltelefonkameraet og sender dem til Babysits. Machine Learning prøver å identifisere om det presenterte dokumentet er autentisk.

Deretter må medlemmene ta en selfie. Dette brukes til å bekrefte at ansiktet på identitetsdokumentet og selfien stemmer overens.
Til slutt sjekker vi om selfien stemmer med medlemmets profilbilde.

Dette hjelper oss å holde Babysits trygg, bekjempe svindel og mer. Vi kan lagre data om ID-dokumentet og ansiktsbilder. Vi lagrer ikke bildene av selve ID-dokumentet permanent.

Å fullføre denne prosessen er ikke en godkjenning fra noen forelder eller barnevakt, garanterer ikke noens identitet, og er ikke en forsikring om at det vil være trygt å samhandle med dem. Bruk alltid din egen beste dømmekraft, og følg våre sikkerhetstips.

Er det trygt å legge til en offentlig ID?

Bildene av ID-dokumentet ditt vil ikke bli lagret av Babysits etter at verifiseringen er fullført, og denne bekreftelsesprosessen kan ta opptil 1 uke.

Vi kan samle inn ansiktsbilder, ID-nummer, fødselsdato, fornavn, etternavn, mellomnavn, dokumenttype, dokumentutstedelsesland, nasjonalitet og adresse, samt sofistikerte svindelsignaler og informasjon om enhetene som kobles til våre tjenester. For å betale barnevakter kan vi dele barnevakt-ID-er med betalingsleverandøren vår Stripe på grunn av regulatoriske og økonomiske partnerkrav. Uansett årsak, vil ID-en din aldri bli delt med noen andre som bruker barnevakt eller andre tredjeparter.

Vi tar beskyttelsen av dine personopplysninger på alvor. Informasjonen din vil bli brukt utelukkende til formålet med identitetsbekreftelse og utbetalinger. Vi har implementert strenge sikkerhetstiltak for å beskytte dataene dine, inkludert kryptering og tilgangskontroll. Vi deler ikke din personlige informasjon med uautoriserte tredjeparter med mindre det er påkrevd ved lov.