Tillit er nøkkelen til å få det til å fungere

Tillit er nøkkelen til å få det til å fungere

Når du finner en barnevakt eller en barnevaktjobb, er ingenting viktigere enn tillit og sikkerhet. Derfor må hele Babysits-fellesskapet samarbeide for å sikre den beste opplevelsen på plattformen. Her er et sammendrag av de viktigste tiltakene Babysits tar og hvilke tiltak du kan gjøre:

Babysits Tillits- og sikkerhetstiltak

Verifisering av gyldig-ID

Verifisering av gyldig-ID

Brukere kan få en verifisert konto ved å oppgi en gyldig ID (f.eks. pass, førerkort eller bankkort med bilde).

Slik fungerer ID-bekreftelse

Vurderinger og referanser

Vurderinger og referanser

Lær mer om barnevakter og foreldre ved å lese hva andre medlemmer har sagt om dem via referanser og vurderinger.

Sikre meldinger

Sikre meldinger

Dra nytte av vårt meldingssystem der du kan stole på vår automatiske screening for å oppdage svindel og mistenkelig oppførsel.

Profilbekreftelser

Profilbekreftelser

Barnevakter og foreldre kan verifisere profilene sine med e-postadresse, telefonnummer og ved å koble til andre online profiler. Sjekk brukerprofilen for å se hvilken informasjon de har bekreftet.

Felles retningslinjer

Felles retningslinjer

Babysits har et sett med felles retningslinjer som vi forventer at alle medlemmer følger. Alle medlemmer samtykker til de felles retningslinjene og vilkårene for tjenesten når de registrerer seg på plattformen.

Felles retningslinjer

Hva du kan gjøre for å gjøre opplevelsen din trygg

Hos Babysits tror vi på å gi deg retten til å ta dine egne avgjørelser. Her er noen tips for å sikre at du får en trygg opplevelse mens du bruker plattformen vår:

Kommunisere gjennom Babysits

Kommunisere gjennom Babysits

Bruk Babysits-meldingstjenesten med sin automatiske screening, som oppdager svindel og mistenkelig oppførsel. Inkluder aldri kontaktinformasjon i profilbeskrivelsen.

Inspisere profiler og brukere nøye

Inspisere profiler og brukere nøye

Vær forsiktig når du forhandler med profiler som har dårlige beskrivelser, ingen spesifikke preferanser, eller som oppfører seg mistenkelig. Gi oss beskjed via rapportknappen på profilen deres.

Holde personlig informasjon hemmelig

Holde personlig informasjon hemmelig

Del aldri personlige ID-dokumenter, din adresse, e-post, telefonnummer eller økonomisk informasjon med de du møter online.

Ha et introduksjonsmøte før den første avtalen

Ha et introduksjonsmøte før den første avtalen

Møt alltid personlig på et offentlig sted før du planlegger din første barnevaktavtale.

Sjekke referanser og attester

Sjekke referanser og attester

Før du planlegger en avtale, må du huske å sjekke vurderinger og referanser og be om å se kopier av relevante barneomsorgsbevis.

Bruke inntaksskjema

Bruke inntaksskjema

Fyll ut skjemaet før den første avtalen for å unngå problemer som oppstår under barnevaktsavtalen.

Inntaksskjema

Hjelpe å forhindre svindel

Hjelpe å forhindre svindel

Føler du at et annet medlem ikke er ærlig eller pålitelig og oppfører seg mistenkelig? Rapporter brukeren og følg tipsene våre om forebygging av svindel.

Tips om forebygging av svindel

Rapportere mistenkelige medlemmer

Rapportere mistenkelige medlemmer

Vi oppfordrer brukere til å rapportere brukere som bryter retningslinjene våre, og vi handler raskt for å svare på innrapporteringer.

For flere tips om å gjøre barnepass tryggere og enklere, vennligst sjekk ut:

Fellesressurser

Ansvarsfraskrivelse

Det er viktig å vite at vi ikke utfører automatiske kontroller av våre medlemmer. Det er til syvende og sist opp til medlemmene våre å gjøre bakgrunnssjekk på de som de velger å jobbe med. Vi kan ta opp problemer som oppstår i medlemsinteraksjoner som forekommer på vår plattform. Vi kan derimot ikke ta opp problemer som oppstår utenfor plattformen vår.