Tillit er nøkkelen til å få det til å fungere.

Tillit er nøkkelen til å få det til å fungere.

Når du finner en barnevakt eller en barnevaktjobb, er ingenting viktigere enn tillit og sikkerhet. Derfor må hele Babysits-fellesskapet samarbeide for å sikre den beste opplevelsen på plattformen. Her er et sammendrag av de viktigste tiltakene Babysits tar og hvilke tiltak du kan gjøre:

Babysits Tillits- og sikkerhetstiltak

Verifisering av gyldig-ID

Verifisering av gyldig-ID

Brukere kan få en bekreftet konto ved å oppgi en gyldig-ID (f.eks. pass, identitetskort, førerkort etc.).

Slik fungerer ID-bekreftelse

Vurderinger og referanser

Vurderinger og referanser

Lær mer om barnevakter og foreldre ved å lese hva andre samfunnsmedlemmer har sagt om dem via referanser og vurderinger.

Sikker Melding

Sikker Melding

Dra nytte av vårt meldingssystem der du kan stole på vår automatiske screening for å oppdage svindel og mistenkelig oppførsel.

Profilbekreftelser

Profilbekreftelser

Barnevakter og foreldre kan bekrefte profilen sin med deres e-postadresse, telefonnummer og ved å koble til andre online profiler. Sjekk brukerprofilen for å se hvilken informasjon de har bekreftet.

Fellesskapsstandarder

Fellesskapsstandarder

Babysits har et sett samfunnsstandarder som vi forventer at alle medlemmer følger. Alle medlemmer samtykker i fellesskapsstandarer og vilkårene for tjenesten når de registrerer seg på plattformen.

Fellesskapsstandarder

Sikre Betalinger

Sikre Betalinger

Vi bruker et sikkert betalingssystem som aldri deler noen av dine kredittkort- eller bankkontodetaljer med andre. Å betale via Babysits er kontantløst, praktisk og holder detaljene dine trygge og sikre.

Priser

Hva du kan gjøre for å gjøre opplevelsen din trygg

Hos Babysits tror vi på å gi deg makt til å ta dine egne avgjørelser. Her er noen tips for å sikre at du får en trygg opplevelse mens du bruker vår plattform:

Kommuniser gjennom Babysits

Kommuniser gjennom Babysits

Bruk Babysits-meldingstjenesten med sin automatiske screening, som oppdager svindel og mistenkelig oppførsel. Inkluder aldri kontaktinformasjon i profilbeskrivelsen.

Inspiser profiler og brukere nøye

Inspiser profiler og brukere nøye

Vær forsiktig når du forhandler med profiler som har dårlige beskrivelser, ingen spesifikke preferanser, eller som oppfører seg mistenkelig. Gi oss beskjed via rapportknappen på profilen deres.

Planlegg avtaler gjennom Babysits

Planlegg avtaler gjennom Babysits

Bruk avtaleplanleggeren for å lage en oversikt over kommende og tidligere barnevaktavtaler, samt avtalte barnevaktpriser og detaljer.

Hold personlig informasjon skjult

Hold personlig informasjon skjult

Del aldri personlige ID-dokumenter, din adresse, e-post, telefonnummer eller økonomisk informasjon med de du møter online.

Møt før den første avtalen om barnepass

Møt før den første avtalen om barnepass

Møt alltid personlig på et offentlig sted før du planlegger din første barnevaktavtale.

Sjekk referanser og attester

Sjekk referanser og attester

Før du planlegger en avtale, må du huske å sjekke vurderinger og referanser og be om å se kopier av relevante barneomsorgsbevis.

Bruk inntaksskjema

Bruk inntaksskjema

Fyll ut skjemaet før den første avtalen for å unngå problemer som oppstår under barnevaktsavtalen.

Inntaksskjema

Hjelp å forhindre svindel

Hjelp å forhindre svindel

Føler du at et annet medlem ikke er ærlig eller pålitelig og oppfører seg mistenkelig? Rapporter brukeren og følg tipsene våre om forebygging av svindel.

Tips om forebygging av svindel

Rapporter mistenkelige medlemmer

Rapporter mistenkelige medlemmer

Vi oppfordrer brukere til å rapportere andre som bryter våre fellesskapsstandarer, og vi handler raskt for å svare på rapporter.

Betal på Babysits

Betal på Babysits

Å betale via Babysits er enkelt, trygt og anbefales på det sterkeste. Vi bruker et kontantløst, praktisk og sikkert betalingssystem som aldri deler dine opplysninger med andre.

For fl ere tips om å gjøre barnepass tryggere og enklere, vennligst sjekk ut:

Fellesskapets Ressurser

Ansvarsfraskrivelse

Det er viktig å vite at vi utfører ikke automatiske kontroller av våre medlemmer i fellesskapet. Det er til syvende og sist opp til medlemmene våre å gjøre bakgrunnssjekk av de som de velger å jobbe med. Vi kan ta opp problemer som oppstår mellom medlemsinteraksjoner som forekommer på vår plattform. Vi kan derimot ikke ta opp problemer som oppstår utenfor plattformen vår.