Hvordan kan vi hjelpe?

Hvordan kan vi hjelpe?

Generelt

Babysits er et online barnepass plattform, noe som betyr at våre barnevakter og foreldre vil være i kontakt med hverandre. Vi forenkler kommunikasjonen mellom barnevakter og foreldre gjennom vår plattform. Brukere på vår hjemmeside kan kontakte hverandre direkte med vår private meldingstjeneste og planlegge avtaler. Husk at foreldre og barnevakter er selv ansvarlige for å kontrollere, intervjue, og ta det endelige valget. Babysits kan ikke akseptere ansvar for brukere på plattformen og deres handlinger.

Plattformen er fullstendig gratis for barnevakter og dagmamma. For foreldre og barnevaktbyrå ber vi om et lite gebyr for å kontakte barnevakter og/eller dagmamma. Sjekk detaljer på prissiden

Ja. Babysits appen er fullstendig gratis å laste ned på Google Play og App Store. Sørg for å oppdatere appen regelmessig siden vi fortløpende forbedrer vår Babysits app.

Babysits kontrollerer ikke registrerte foreldre, barnevakter, dagmammaer eller barnevaktbyråer, men vi kontrollerer regelmessige for uønsket innhold. Hvis du hører om en upålitelig bruker, vi vil øyeblikkelig blokkere deres konto. Videre, siden vi ikke kontrollerer våre brukere, vennligst vær oppmerksom på at du er ansvarlig for å intervjue potensielle kandidater og til slutt ta et valg.

For å redusere din risiko og sikre din families er trygghet, anbefaler vi at foreldre møter potensielle barnevakter før de inviterer de å sitte barnevakt for sine barn. Dessuten anbefaler vi foreldre å sjekke barnevaktenes referanser og vurderinger for å ta det beste valget. For mer informasjon, besøk vår tips for foreldre siden.

For barnevakter anbefaler vi også at de møter foreldrene før de blir enige om å sitte barnevakt for deres barn. For din egen sikkerhet, foreslå for forelder at dere møtes på et offentlig sted og ta noen med deg. For mer informasjon, besøk vår tips for barnevakter siden.

Vi anbefaler på det sterkeste at brukere kommuniserer via Babysits meldingstjenesten inntil de er komfortable nok med, og stoler på den andre brukeren, for å utveksle kontaktinformasjon og kommunisere utenfor Babysits. Besøk vår tillit og sikkerhet siden for mer informasjon.

Babysits har innarbeidet mange sikringstiltak i plattformen som vi forbedrer regelmessig, for å sikre dine opplysninger. Hvis du velger å kommunisere utenfor Babysits plattformen, vil det bli vanskeligere for oss å beskytte dine opplysninger siden våre sikringstiltak ikke vil gjelde lenger. Vi anbefaler at barnevakter og foreldre bekrefter deres identitet ved å bekrefte e-postadresser, telefonnummer og koble deres konto med andre online profiler.

Vi anbefaler at du bruker vår privat meldingstjeneste siden vi har innarbeidet mange sikkerhetstiltak inn i plattformen for å overvåke oppførsel og holde din informasjon sikker. Når du kommuniserer på vår meldingstjeneste, Babysits kan administrere og svare på eventuell upassende oppførsel fra en annen bruker. Hvis du velger å kommunisere med andre brukere gjennom ekstern meldingstjeneste kan vi ikke garantere at din informasjon forblir sikker. Dermed, ved å bruke alternative kommunikasjonsmidler, vil du ha større risiko for svindel- og phishing- forsøk.

Identitetstyveri oppstår når noen bruker dine personlige opplysninger ulovlig. Babysits spør aldri om dine personlige opplysninger. Skulle en ukjent bruker spørre om dine personlige opplysninge, vennligst rapporter dette umiddelbart siden dette kan være et forsøk på svindel. Hvis du tror at du er utsatt for identitetstyveri, informer oss og lag en anmeldelse hos politiet umiddelbart. Babysits gjør sitt beste for å oppdage og fjerne svindlere fra plattformen og svarer raskt på rapporter, men vi kan ikke hjelpe med forbindelser gjort utenfor plattformen. Vennligst sjekk vår Tillit og Sikkerhet side for mer informasjon.

Flytter du eller reiser du til et annet land? Du kan ta Babysits konto med deg!

Babysits plattformen finnes i en rekke forskjellige land, du kan se dem alle på vår Babysits.org side.

Du kan også bytte på land og språk når som helst nedersts på hjemmesiden. Klikk bare på flagget og velg det landet til den siden du ønsker. Når du bytter hjemmesiden til et nytt land vil du bli bedt om å logge deg inn på nytt med din e-post og passord.

Til foreldre

Foreldre kan finne barnevakter på Babysits gjennom vår søkeside. Du kan bla gjennom barnevakter i ditt område eller legge ut din profil slik at barnevakter som er interessert kan kontakte deg. Når du først finner en barnevakt som du vil kontakte, kan du oppgradere til en premiumskonto.

Foreldre må oppgradere til en premiumskonto for å kontakte barnevakter. Du kan oppgradere til en premiumskonto via oppgrader siden (etter registrering).

Hvis du vil avslutte din premiumskonto, kan du enkelt gjøre det på kontostatus siden. Vennligst vær oppmerksom på at når du avslutter premiumskonto, en endelig belastning finne sted. Dette er fordi vi belaster med forsinkelse. For eksempel, hvis din nye måned nettopp startet forrige uke, kan det være at månedlig gebyr for denne måneden vil fortsatt bli belastet. Det blir dermed ikke belastet en ny periode.

Hvis du har noen dager igjen på din premiumskonto, kan du selvsagt fortsatt bruke premiumstjenester for de gjenstående dagene etter at du avslutter din premiumskonto. Hvis du fortsatt har problemer med å avslutte din premiumskonto, vennligst ta kontakt med vår kundeservice.

Når du har funnet en barnevakt, kan du enkelt planlegge en avtale med barnevakten. Du kan planlegge avtalen ved å gå inn på din innboks og klikke på samtalen med barnevakten. På venstre side kan du klikke “planlegg en barnevakt avtale” knappen for å lage en avtale.

Ja, selv etter at din premiumskonto har blitt avsluttet, kan du fortsatt sende meldinger til nye barnevakter innen din kontraktsperiode, og til og med når din konto har blitt avluttet kan du fortsette samtaler som du startet med premiumskonto.

Tilnærmer timesats: På din profil kan du indikere en gjennomsnittlig timesats for en barnevakt avtale. Barnepassere kan gjøre det samme. Dette er, derimot, ingen fast sats og du kan alltid forhandle denne. Forventede satser vil forandre seg avhengig av faktorer nevnt nedenfor.

Vei opp dine krav: Hvis ditt barn trenger mye oppmerksomhet og omsorg, burde du betale en høyere sats enn vanlig. Husk at du vil også måtte betale barnevakten mer for å se etter flere barn siden dette vil kreve større innsats og energi fra barnevakten. Vi anbefaler deg å ordne betalingsdetaljer på forhånd, og før barnevakten starter med å sitte barnevakt første gangen slik at dere begge er klar over hva som er forventet.

Ta i betraktning alder og erfaring for barnevakten: Når du arrangerer timesats, må du også ta i betraktning alderen på barnevakten. For eksempel, en 21 år gammel student vil forvente en høyere sats enn en 15 år gammel vil forvente. Husk at minstelønn varierer også mellom disse aldrene. For å bestemme en timesats for din barnevakt kan du basere det på beløpet på den nasjonale minstelønn.

Dagmamma: En dagmamma kan selv bestemme hvor mye de kommer til å spørre om. Disse er profesjonelle og må bli betalt minimum minstelønn. Foreldre i noen land har krav på støtte basert på maksimum timelønn.

Når du ansetter en barnevakt for en jobb, trenger du ikke en kontrakt. For å gjøre barnevakt opplevelsen glattere for begge parter, anbefaler vi at du fyller ut og går gjennom vår inntaksskjema.

Det kan skje at du har en negativ opplevelse med en barnevakt. Vi syns det er leit å høre. Hvis du har kontaktet en barnevakt gjennom Babysits meldingstjeneste, kan du legge igjen en vurdering om barnevakten. Under alle omstendigheter, ber vi deg om å rapportere barnevakten via kundeservice. Babysits vil deretter bli varslet om disse rapportene og ta de tiltakene som er nødvendige.

Til barnevakter

For å sitte barnevakt må du være 14 år gammel eller over. Derfor er minstealder kravet på 14 år gjelder på Babysits. Du må også be om tillatelse fra dine foreldre hvis du er under 18 år gammel.

Hvis din profil vises på toppen av søkeresultatene, foreldrene vil lettere finne din profil. For å øke din søke rangering kan du gjøre to ting: 1. Fullføre merker
2. Bruke plattformen og sjekke din profil regelmessig. Målet med merkesystemet er å fremme et felleskap av motiverte medlemmer ved å favorisere høyeste kvalitet og mest bekreftede profiler.

Hvis du ønsker å søke på noen barnevakt jobber som er lagt ut på Babysits hjemmesiden, du kan kontakte en forelder ved å gå inn på deres profil og klikke på “kontakt” knappen. Vennligst husk at du er nødt til å ha en aktiv profil for å kontakte en forelder.

Når du har en aktiv profil, foreldre vil kunne kontakte deg ved å sende deg en melding gjennom vår meldingstjeneste. Vi vil varsle deg når har mottatt en ny melding. Du kan gå inn på din Babysits innboks for å svare direkte.

Barnevaktene setter sin egen timesats for å sitte barnevakt, basert på deres kvalifikasjoner, ferdigheter og erfaring. Du kan indikere din gjennomsnittlig barnevakt sats for et barn på din profil. Her kan du også se gjennomsnittssats som andre barnevakter har bedt om, for å få en idé på hva som er normalt å be om.

Timesats burde variere i henhold til antall barn du sitter barnevakt for, plikter som kreves og posisjon på barnevakt jobben. Alt i alt, er det opp til deg å forhandle en timesats med en forelder.

Du lager avtaler angående betaling med forelder. Barnevakter betaler oss ingen kommisjon og beholder alt de tjener selv.

Det er opp til deg å planlegge og forhandle din tilgjengelighet med foreldre. På din redigeringsside, på din profil, kan du sette opp din tilgjengelighet under “tilgjengelighet” kalenderen. I simpelhet velg tider for hver dag i uken du er tilgjengelig til å sitte barnevakt. På foreldrenes profiler vil du kunne se hvilke tider de ser etter barnevakttjenester.

Det kan hende at du har en negativ opplevelse med en forelder. Vi syns det er leit å høre. Hvis du har kontaktet forelder gjennom Babysits meldingstjenesten, kan du legge igjen en vurdering om forelder. Under alle omstendigheter, ber vi deg om å rapportere forelder til kundeservice, via forelderens profil side. Babysits vil deretter bli varslet om disse rapportene og ta de tiltakene som er nødvendige.

Ditt profilbilde er en flott måte for andre å lære mer om deg. Når du inkluderer en klar profilbilde som viser ansiktet ditt, skaper det mer pålitelighet og tillit. Foreldre kommer nok ikke å ta kontakt med en bruker uten et profilbilde.

Dessverre, noen foreldre vil ikke alltid svare på meldinger. Dette, derimot, forandrer seg fra bruker til bruker. Hverken du eller vi kan på noen måte tvinge de til å svare på en melding. Før du sender melding, kan du se hvor langt det tar for en forelder til å svare på meldinger på deres profil (når data er kjent).

Konto

Hvis du har glemt passordet ditt, kan du be om å nullstille ditt passord. Du kan klikke på “glemt passord” linken som finnes nedenfor logg inn boksen. Etter at du har tastet inn din e-postadresse som er koblet til din konto vil vi sende deg en e-post med en link for å nullstille ditt passord.

Du kan enkelt slette din konto når som helst. Bare logg deg inn på din Babysits konto og gå inn på innstillingssiden. Nederst på siden klikk på “slett min konto” knappen. Denne handlingen vil også fjerne din profil fra vårt plattform. Hvis du er en forelder og du har en premiumskonto vil den også bli avsluttet. For å hjelpe andre brukere på Babysits å finne deg lettere, har vi gjort din aktive profil søkbar. Dette betyr at din profil vil også bli inkludert i søkemotorer, som slik Google. Ikke bekymre deg, hvis du sletter din profil fra vår plattform, da vil den også bli fjernet fra søkemotorer. Vennligst merk at søkemotorer ikke oppdaterer alle forandringer hver dag. Det kan noen ganger ta opptil 4 uker før din profil blir fullstendig fjernet fra søkemotorer.

For å gjøre din profil privat, logg deg inn på din Babysits konto og gå til din redigeringsside. Klikk “gjør profil privat” knappen.

Å avslutte premiumskontoen, på Babysits, stopper den automatiske betalingen, og ved å lage din profil privat blir din profil usynlig for andre brukere.

Hvis du har noen dager igjen av din premiumskonto kan du fortsatt bruke premiumstjenester på de gjenstående dagene etter at du avslutter din premiumskonto. Etter at din premiumskonto utløper, har du fortsatt tilgang til din Babysits konto på en gratiskonto, inkludert muligheten til å fortsette de samtalene du startet og ha tilgang til dine transaksjonsdetaljer. Hvis du ikke lenger vil belastes for en premiumskonto, men du vil ha tilgang til din konto, er dette den beste løsningen.

Vennligst merk: å starte og avslutte din premiumskonto kan kun gjøres fra web eller mobil nettleser og kan ikke gjøres gjennom mobilappen på dette tidspunkt. Ved å gjøre kontoen din privat, blir kontoen din er usynlig for andre brukere. Denne handlingen avslutter ikke din premiumskonto. Mens din profil er privat kan du fortsette å ha alle samtaler som du allerede har startet med andre brukere.

For det første, sjekk at du er registrert til ditt lands plattform; du kan aldri taste inn adresser som er utenfor landet du er logget inn i. For det andre, vennligst forsikre deg at du bruker riktig format på din postnummer. For det tredje, hvis din by ikke er i vår database, vennligst kontakt kundeservicen slik at vi kan legge til din by.

Kontaktinformasjon, slik som din adresse, e-postadresse, telefonnummer og sosiale media konti, vil aldri vises eller deles med tredjeparter eller andre brukere. Vi bruker denne informasjonen for å bekrefte hvem du er, gi nøyaktige søkeresultater og kontakte deg, hvis det er nødvendig. Det er fullstendig opp til deg å dele kontaktinformasjon med andre brukere.

Du kan melde deg fra Babysits eposttjenesten fra din kontrollpanel eller ved å klikke på avmeldingslinken i alle varsel e-post. Vennligst merk at funksjonen avmelding er for øyeblikket tilgjengelig på Babysits hjemmeside med tilgang på datamaskin eller mobil leser, og er ikke tilgjengelig på Babysits mobil app.

Du kan bytte passordet ved å navigere deg til innstillingssiden. Tast inn ditt nåværende passord og nytt passord, deretter klikk på ‘lagre’. Etter dette er passordet ditt oppdatert.

For øyeblikket er det ikke mulig for brukere å skifte deres kontotype selv. Hvis du har registrert deg som forelder ved feil og skulle ha registrert deg som barnevakt, eller vice versa, vennligst kontakt kundeservice. Vi kan rette dette opp for deg.

Hvis du ikke mottar e-post, varsler eller meldinger fra Babysits, vi vil anbefale å sjekke spam / søppel mappen. Videre vil vi anbefale å sjekke kontrollpanel for å se om du har meldt deg på e-posttjenesten.

På Babysits følger vi Rettferdig Bruk Policy. Dette betyr at vi har innført en grense på antall meldinger som en bruker kan sende for å unngå spam eller annen misbruk av meldingstjenesten.

Målet vårt er å oppnå en troverdig felleskap hvor brukere sender kun meldinger til de andre brukere når du faktisk er interessert i den foreslåtte tjenesten. Ved å sette en grense på antall meldinger som brukere kan sende, er håpet vårt at brukere vil sende bedre kvalitetsmeldinger.

Vi kan nullstille din grense hvis du kontakter kundeservice. Vi vil først se over din konto at du ikke spammer, og deretter nullstille grensen din.

Det er ikke mulig for brukere å slå sammen deres konti selv. Hvis du har flere konti som trenger å slåes sammen, vennligst kontakt kundeservice. Vi vil slå de sammen for deg slik at alle meldinger du mottar eller sender vil være i en innboks. Sørg for å inkludere i meldingen din e-postadresser av konti som du vil slå sammen og e-postadressen til den kontoen som du vil fortsette å bruke

Hvis du ikke har mottatt bekreftelseskode, vi anbefaler at du ber om en ny kode via bekreftelsessiden.

Hvis du vil gjemme en samtale med en bruker, kan du bare klikke på arkiv knappen i din innboks. Det er ikke mulig å fullstendig slette en samtale.

Babysits tillater brukere å rapportere innhold på Babysits som overskrider våre Vilkår og Betingelser og Fellesskapets retningslinjer. For å rapportere en bruker, kan du gå til brukerens profil og klikke på “rapporter profil”. Du blir da bedt om å skrive og sende en rapport. Babysits vil deretter bli varslet om disse rapportene og gjøre det som er nødvendig. Rapporter er konfidensielle, noe som betyr at brukeren du rapporterer ikke vil bli varslet om din rapportering.

Vurderinger og referanser

Annerledes enn med referanser, kan du kun legge igjen en vurdering for brukere du har vært i kontakt med gjennom Babysits meldingssystem. For å legge igjen en vurdering til en annen bruker, må du gå inn på din innboks. Du vil se vurderingsknappen hvis du har kontaktet brukeren. Når du klikker på vurderingsknappen vil du bli tatt med videre til vurderingssiden. Du kan velge å skrive en vurdering anonymt.

Hvis du legger igjen en vurdering først vil vi la den andre brukeren vite at du har lagt igjen en. De første 14 dagene vil ikke den andre brukeren se hva som er skrevet inntil han eller hun legger igjen en vurdering for deg (så ikke nøl med å være fullstendig ærlig!)

Den andre brukeren har 14 dager på å legge igjen en vurdering i retur. Vi vil legge ut begge vurderingene når den andre brukeren har lagt igjen en vurdering eller etter 14 dager.

For å redigere din eksisterende vurdering for en bruker, bare gå tilbake til din innboks og klikk på vurderingsknappen. Dette vil ta deg tilbake til vurderingssiden som tillater deg å oppdatere alle aspekter av vurderinger inkludert evalueringer og teksten. Du kan ikke slette en vurdering for en annen bruker, kun å redigere den.

Hvis du vil se andres vurderinger om deg umiddelbart er du nødt til å skrive en vurderinger for dem også. Hvis du ikke har og vil ikke skrive en vurdering for andre bruker, vil du kunne lese vurderingen på din profil etter 14 dager.

For øyeblikket kan du ikke slette eller gjemme en vurdering som andre har skrevet til deg; dette vil gjøre vurderingssystemet poengløst. Du kan spørre brukeren å redigere vurderingen om deg, men det er på ingen måte som du kan slette en vurdering. Du kan alltids kommentere på en vurdering fra din egen profil ved å enkelt klikke på kommentar-knappen. Hvis du føler at en vurdering er unøyaktig eller upassende, vennligst kontakt kundeservice. Vi vil vurdere din forespørsel og ta passende tiltak.

Du kan be om en referanse fra ditt personlige nettverk, og referanser som vises offentlig på din Babysits profil for å hjelpe andre medlemmer å bli kjent med deg. Du kan invitere venner og familie via referansesiden for å skrive en personlig referanse til deg.

Hvis du tidligere har jobbet med en barnevakt som bruker Babysits, men fant dem ikke gjennom Babysits, kan du fortsatt skrive en referanse til dem. Barnevakten må sende deg en forespørsel for å skrive en referanse. Vennligst merk at vi vil automatisk lage en gratis konto for de som legger til en referanse.

Du har alltid en mulighet til å ignorere referanser, slik at de ikke synlige på din profil. Du kan ignorere referanser enkelt via referansesiden, og ved å klikke på ignorer knappen ved siden av referansen.

Hvis du ikke kan finne svaret på ditt spørsmål på denne siden, er du velkommen til å kontakte oss via kontaktskjema med ditt spørsmål.

Kontaktskjema